Clarification

Vissa av er som läser den här bloggen verkar ha missuppfattat en sak, och vi känner att vi borde klargöra att vi faktiskt inte hatar Twilight. Bra film, som vi såg på bio mer än en gång. Bra böcker, vi läste dem alla på engelska. Men vi anser att man ändå bör kunna ha lite distans. Sen klagar vi ju faktiskt en del, men det är sällan obefogat! Vi hatar inte skådespelarna, heller inte karaktärerna (men vad hade det spelat för roll om vi gjorde det - de finns inte på riktigt!!). Okej, vi har ett och annat problem med Stephenie Meyer, men mer om det i framtida inlägg.. Dessutom, hat är ett starkt uttryck, och likaså är det en aning överdrivet och väldigt onödigt att kalla oss för horor odylikt, känns som ett enormt slöseri med energi. Dessutom finns det ingen som helst logik i de uttalandena, ni säger i princip "Ni dissar Twilight, alltså säljer ni sex!" Komiskt och oroande.

Keep it real
TwiSite

Kommentarer
Postat av: Amanda

Har varit totalt i Twilight-koma ganska länge nu, men måste säga att tack vare er blogg så har jag lyckats hålla huvudet kallt och inse att Edward inte är något för mig. Visst är han supersnygg, men ack så gammalmodig och överbeskyddande. Tack vare er har jag hittat min stora kärlek, Jasper!!



Fuck the guys who says that you´re.. eh, fucking guys. Äh, keep keeping it real!

2009-04-08 @ 23:14:15
URL: http://filosofiskt.blogg.se/
Postat av: sanna

haha jag finner er blogg roande dels för alla som känner att de måste försvara Twilight och Meyer och därmed massakerar det svenska språket ihopp om att låta skrämmande. Dels för att det är uppenbart roligt med bittra människor som alltid måste hitta någonting att klaga på, jag kan hålla med om att vissa saker i twilight är löjliga osv, MEN jag skulle aldrig få för mig att starta en blogg som enbart går ut på att klaga, det är otroligt tröttsamt. Att ni dessutom skriver kommentarer på diverse twilightsidor (där människor faktiskt gillar att diskutera twilight, lite fel målgrupp för er kanske?)att man ska kolla in era blogg gör mig förbannad. Det är som att gå in i ett forum för ateister och försöka tvinga på dem sin kristna tro. Lika idiotiskt och lika respektlöst.



Dock respekterar jag era åsikter och er blogg, precis som jag respekterar folk med annan syn på livet än mig, men det är så otroligt tröttsamt med människor som försöker tvinga på andra sina åsikter. Hitta ett annat forum för att göra reklam för er blogg än twilightFAN sidor!



ha det bra!

/Sanna

2009-04-21 @ 00:35:24
URL: http://buckwheat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0