commenting on blogs

Vi har fått klagomål på att vi kommenterar på twilightfansidor, och att vi där även ber folk kolla in våran blogg. Det var som att försöka tvinga på ateister en kristen tro, eller något i den stilen. Nu är det ju inte direkt det vi är ute efter, att alla i hela världen ska tycka som oss, för, let's face it - då hade ju hela poängen med denna blogg varit borta. här är väl några av anledningarna till att vi kommenterar twilightfansidor;

1) För att kommentera ett inlägg som var bra, dåligt, spännande etc. För som bloggläsare har väl ändå alla lika stor rätt att kommentera och göra sin röst hörd?
2) Eftersom vi vill att folk ska erbjudas en annan vinkel av The Twilight Hype
3) Sist, men inte minst, det är ett väldigt bra sätt att nå ut till folk. Om det fanns ett annat lika bra sätt, eller ett bättre, så skulle vi förmodligen använda oss av det.

Dessutom skrev någon att det var dumt att kommentera på twilightfansidor eftersom det var där folk som älskarTwilight vill och kan diskutera. Men, är det verkligen så? Kan man säga att man exempelvis inte alls gillar Edward Cullen utan att man får 20 kommentarer som alla lyder "Ååh, nej! Edward är bäst, jag skulle dö för honom blablabla" Den diskussionen leder ju knappast någon vart. Här, däremot, hoppas vi att det kan vara annorlunda. Här kan vi både hissa och dissa, så att säga. Tänk på det.

P.S. Tack för den konstruktiva kritiken, det är ju sånt här man kan jobba på för att bli bättre, och att alla ska bli nöjda! D.S

Keep it real
TwiSite

Kommentarer
Postat av: Debbie

Jag har också tänkt en del på hur hypat det är kring Twilightkändisarna. Faktum är att jag drogs med i det precis när jag läst ut böckerna och såg filmen.



När hjärnan fått lugna sig lite är det intressant att tänka på både negativt som positivt.



Robert Pattinson är t.ex attraktiv (men inte fulländad på något gudaliknande vis), och han verkar vara snäll mot sina fans. I filmen ser han mest förstoppad ut, trist nog.



Och karaktärerna i böckerna finns det lika mycket bra som dåligt kring. Jacob är en snäll vän, men en förjävla störande arrogant och egoistisk typ. Bella är skön eftersom hon accepterar saker lätt, men jobbig/sadistisk på flera sätt också. Edward är toppen på många sätt, men gode gud. Någon som gnäller mer får man leta efter. Jag har inte ens stött på tjejer som gnäller på hans nivå.



Med det sagt. Tack för en intressant blogg som riktar in sig på mer jordnära saker. Och ja. Killen som spelar Jasper ser ut att ha fastnat med huvudet i torktumlaren.



2009-04-22 @ 01:28:48
URL: http://deborah.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag tycker eran blogg var ganska rolig men jag tycker ni överdriver ganska mycket ni också. Ni säger att ni försöker komma men någon slags alternativ syn på hela twilightgrejen men det enda ni skriver om är i princip jacksons hår, folk skådespelarna är lika och konstiga kommentarer. Inte så mycket annan syn. men fortsätt med det ni gör när ni väl får till det är det riktigt roligt!

2009-04-22 @ 12:25:27
Postat av: emma

jag som sagt älskar eran blogg just för att ni ser på twilihgt fenomenet på ett litet annorlunda sätt och inte just det där typiska "åååhh jag älskar edward, han är så jävla snygg"

för om man tänker på det så - vem skulle egentligen vilja ha en pojkvän som inte accepterar ens vänner, är överbeskyddande, har ganska mycket stalker-material i sig och är alldeles för pryd och gammeldags? iallafall inte jag...

2009-04-22 @ 18:03:10
Postat av: Pipalium

Äh, jag tycker eran blogg är riktigt jäkla rolig! Och nyttig för de fans som endast har ögon för det som är bra med Twilight. Jag ska absolut börja bevaka eran blogg. Ni skriver på rätt vis, med lite sarkasm och ärlighet. Sedan är det ju faktiskt lite extra roligt att ni jäklas med twifansen och att de tar åt sig, att de blir upprörda och försvarar twivärlden som ni ändå är en del av. Åh vad jag önskar att jag kunde vara en del av det här. Håll flåset igång.



All respekt för yttrandefrihet, do your thing.

2009-09-07 @ 17:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0