heartthrob

I ungefär alla artiklar/intervjuer med Robert Pattinson, så är ordet heartthrob med. Jag vet inte om det bara är jag som är dålig på engelska, men jag har nästan aldrig hört ordet tidigare, så jag bestämde att ta reda på det åt er, kära twisiteläsare!

På tyda.se står det an object of infatuation när man söker på ordet heartthrob. Söker man istället på throb, kommer ord som slå, dunka, vibrera och pulsera upp.

Söker man efter heartthob på wikipedia, får man reda på att det första avsnittet av den tredje säsongen av tv-serien Angel hette just, heartthrob. Och det har ju som sagt också med vampyrer att göra!

Så, antingen är Robert Pattinson en pulshöjare, eller så var han statist i tv-serien Angel. 

Keep it real
TwiSite

Kommentarer
Postat av: CASSANDRA

heartthrob betyder typ hjärtekrossare elr ngt :)

2009-04-29 @ 21:43:22
URL: http://casses.blogg.se/
Postat av: Sofie

Precis som Cassandra skrev så är heartthrob det engelska ordet för hjärtekrossare och har ingenting med vampyrer att göra. Att ett avsnitt ur tv-serien angel heter just det är bara en slump. Han är ju också lite av en hjärtekrossare antar jag...

2009-05-07 @ 18:55:29
URL: http://lemontree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0