new moon trailer

Det står ganska stilla nu på Twilight/New Moon-fronten, filmen är inspelad och den första trailern har kommit ut för ett bra tag sedan, men eftersom vi har varit väldigt dåliga på att uppdatera så tänkte jag skriva några rader om den.

Den första känslan var faktiskt.. besvikelse. Jag vet inte om det är på grund av att det är en ny regissör, men filmerna går inte riktigt i samma stil nu. En grej som jag antar att många av er har tänkt på är att New Moon kommer att vara gulaktig, medan Twilight var blå. Redan där kändes det helt fel.



En annan grej som är otroligt störande är hur mycket snyggare Bella är nu. När började hon använda tighta jeans och smink? Bella känns mer som Kristen Stewart, vilket förstör mycket av stämningen.

En sista sak jag tänkte på när jag såg trailern var att den känndes lite halvfärdig. Det är inget jag egentligen kan sätta fingret på, men det verkar lite som att de bara skyndade sig att sätta ihop några klipp innan scenerna ens var färdig-redigerade. Bara för att släcka lite av new moon-törsten som många fans måste ha upplevt. En del av mig väntar fortfarande på att den bra officiella trailern ska släppas. Jag lär få vänta länge...

Dock så kommer det bli väldigt kul med den nya filmen, och framförallt spännande med alla nya parodier som kommer uppladdas!

Keep it real
TwiSite

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också tänkt på det nedtonade fotot i twilight. Det kan kanske vara för att få känslan av kallt och fuktigt klimat som jag tror Forks har. Men det det varma ljuset i New Moon-trailern är mycket finare.

2009-06-23 @ 00:13:08
Postat av: Charlie

Jag håller med om allt! Ljuset, och ja, Bella ska se alldaglig ut, inte snygg, men det märkte jag redan på postern.



Det är som att de bara överöser filmen med pengar nu för att de kan. Och jag vill inte att Edward ska vara med så jävla mycket, vill att det ska vara som i boken!

2009-06-23 @ 16:28:06
Postat av: Anonym

jag håller med!! allt ni säger är sant och dessutom så tycker jag inte att de har den där spänningen som det ska vara i en trailer som gör att man vill se filmen (även om jag vill se filmen) och den känns långt ifrån klar, som ni säger att de har klippt ihop några scener bara för att.. och jag tycker som charlie att edward inte borde vara med mer än i boken! dåligt att det kommer vara så!

2009-06-24 @ 00:04:57
Postat av: Grädde

Har ni möjligtvis missat att Edward är bland det viktigaste i filmerna? XD New moon-ljuset tycker jag mycket mer om, alla är snyggare i det ljuset^^ Och om Bella är snyggare än i Twilight spelar ingen större roll. Inse att själva Twilightsagan finns i böckerna, filmerna ser man för att njuta av snygga människor x)

2009-06-26 @ 20:31:21
Postat av: Anonym

alltså fy fan vad jag hatar er ni har juh nå fel! om ni tycker att filmerna suger så mkt så titta inte på dom! men sitt inte och snacka skit om dom och försök att få oss hårda twilightfans att tycka illa om filmen, för tro mig, det kommer inte funka.. ni kan inte ha så mkt läsare så stäng ner denna blogg era jävla idioter!denn blogg så jävla onödig men jag antar att det är så era liv är, onödiga..

2009-07-21 @ 13:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0